top of page
Stationary photo

Start

Wat doet de Pensioenadviseur?

Hoe gaat het proces?

Wat is mijn investering als cliënt?

Wat doet de Pensioenadviseur

De adviseur maakt inzichtelijk wat "is" en wat komt. 

Afhankelijk van de adviesvraag en ambitie, biedt de adviseur helderheid in de weg er naartoe.
U krijgt antwoord op de volgende vragen,.

 

  • Wat is feitelijk mijn adviesvraag? Wat is mijn wens? Wat is mogelijk?

  • Wat zijn de uitdagingen en wat zijn juist de kansen?

  • Hoe past dat binnen de huidige wet-en regelgeving?

  • Hoe moet een plan ingericht worden om aan regels te voldoen?

  • Hoe kan een plan fiscaal verantwoord worden gestart?

  • Welke mogelijkheden zijn er om eventuele doelvermogens op te bouwen?

Hoe gaat het proces?

Er zijn 5 processtappen

Processtap 1 Intake

Duur      1 uur

Kosten   Geen

Wijze     Kantoor of telefonisch

In gesprek met de adviseur wordt de klantvraag bepaald.
Het moet immers duidelijk zijn of de vraag hoort bij de pensioenadviseur.
 

Dat is in de praktijk niet altijd geheel duidelijk bij relaties.

Er is een behoefte ontstaan, maar deze is vaak nog niet concreet.

Het helpt daarom om een adviseur als klankbord te gebruiken.

Wanneer de klantvraag geformuleerd is kan de adviseur bepalen of hij van waarde kan zijn. Hij zal stapsgewijs duidelijk maken welke dienstverlening u als client kunt verwachten van hem.

 

Het resultaat is dat u weet wat uw vraag concreet is, wat uw doel is en wat u kan verwachten van de adviseur.

Processtap 2 Inventarisatie en dossier

Duur      2 uur

Kosten   € 350,-

Wijze     Online en op Kantoor

Nu de klantvraag concreet is en u weet wat u kunt verwachten.

Uw adviseur heeft het doel kunnen bepalen. U krijgt hiervan een kort gespreksverslag, niet groter dan 1 PDF. 
U kunt nu bepalen of u de opdracht geeft om de dienstverlening te starten.

Allereerst zal de klantvraag nader worden geformuleerd en er wordt op basis hiervan de juiste documenten opgevraagd,

Nadat u de opdracht heeft verleend wordt een Dossier geopend.

Dat mag overigens alleen nadat de opdracht is gegeven.
 

Het openen van een dossier, betekent dat alle informatie (afgestemd op uw omschreven vraag) wordt verzameld en gecontroleerd. 
Gedeeltelijk kunt u uw informatie en documenten binnen een beveiligde omgeving uploaden. U krijgt daarvoor toegang. 
Een ander deel kunt u als PDF aanleveren per email.

​

Welke documenten en gegevens worden over het algemeen opgevraagd: 

​

Vermogensbestanddelen:
Woningwaarde, spaarrekening, lijfrentes en overige kapitaalverzekeringen.

​

Inkomensbestanddelen:

Salarisstrook, Toekomstig inkomen uit pensioen via www.mijnpensioenoverzicht.nl

​

​

Get in Touch

Uitsluitend op afspraak
Rode Olifant
Op afspraak Zuid Hollandlaan 7
2596 AL Den Haag

Post:
Postbus 97711 
2509GC Den Haag

070 412 9169

Thanks for submitting!

bottom of page